폭스바겐코라도

페이지 정보

profile_image
작성자노타이즐 조회 2회 작성일 2022-01-26 05:38:12 댓글 0

본문

폭스바겐 코라도(Volkswagen Corrado), 20세기 폭스바겐의 아이코닉한 스포츠 해치백을 김주용의 라라클래식 만났습니다.

//////////////////////////////////////////////////////////////////
https://cafe.naver.com/classiccarmania 링크!
또는 네이버 카페에서 "클래식카 매니아" 검색!

라라클래식과 함께 올드카, 클래식카는 물론 모든 자동차를 사랑하는 사람들의 모임, "클럽 클래식카 매니아"에서 즐거운 시간을 함께 나눌 수 있습니다.
//////////////////////////////////////////////////////////////////

시로코의 뒤를 이어 80년대말 등장한, 20세기 폭스바겐의 아이코닉한 스포츠 해치백 코라도(Corrado)! 정제된 디자인의 차체 속에 숨겨진 파워풀한 엔진과 주행특성은 수많은 마니아를 매료시켰습니다.

G60, VR6 등으로 개량된 엔진을 탑재하여 가볍게 시속 200KM를 돌파하는 성능을 가지고 있었으며, 속도가 증가하면 자동으로 리어스포일러가 상승하는 Active Rear Spoiler 기능 등이 탑재되어 있습니다.


클래식카와 빈티지 컬쳐를 그 누구보다 사랑했고 깊이 이해했던 영상 속의 코라도 오너이자 소중한 친구! 누구에게나 친절했고 섬세하고 여린 마음을 가졌던 진정한 친구! 지금은 아쉽게도 생을 마감한 그에게 이 영상을 헌정합니다.
7Mag GT3 : 2000cc가 아닌 1.8 수퍼차저 엔진은 G60인데 VR6 배지와 그릴을 다셨네요.

미국 유학시 추억의 제 첫차였습니다. 아직도 코라도라는 아이디를 이곳저곳에서 쓰고 있을정도로 깊이 사랑한 차이지만 각종 문제로 엄청나게 속을 썩인 차이기도 합니다. 도어핸들이 교체해도 계속 고장나 자주 햇치를 통해서 차에 들어가곤 했지요. 당시 복바들 퀄리티는 ㅋㅋ

개성있는 얼굴에 엄청난 궁디이 볼륨과 몸매를 가지고 침대에선 뼈가 녹고 살이 타는 실력을 보여주지만 종종 가출하고 도박하고 명품 지르고 ㅋㅋ 사고뭉치 와이프 같은 느낌이었지요. 가난한 학생 신분에 감당이 안되 어쩔수 없이 이혼하고 말았지요. 그래도 여전히 사랑합니다 나의 첫사랑 코라도.
메탈덕후 : 포스트, 블로그에 이어 유튜브도 구독하게 되네요. 어디가서 돈주고도 듣도보도 못할 정보들.. 대박이네요. 정말 감사합니다.
YounZZanG23 : 이 차 참 멋졌는데.. 정말 잘 달리더라구요!
참 아쉽습니다..
G빼빼로 : 멋진 디자인을 가졌네요
Digi tal : 멋집니다!
휠이 잘어울리네요.
미국선 이휠을 'Audi Fat 5' 라 하는데 그당시 아우디 모델에만 사용됀걸로 알고있읍니다.
북미 Corrado 휠은 이것보다 못생겻죠.

수십대만 만들어진 특별한 한정차, 폭스바겐 코라도 VSR(フォルクスワーゲン・コラードVSR)! 김주용의 라라클래식과 함께 보고 가실래요?!

//////////////////////////////////////////////////////////////////
https://cafe.naver.com/classiccarmania 링크!
또는 네이버 카페에서 "클래식카 매니아" 검색!

라라클래식과 함께 올드카, 클래식카는 물론 모든 자동차를 사랑하는 사람들의 모임, "클럽 클래식카 매니아"에서 즐거운 시간을 함께 나눌 수 있습니다.
//////////////////////////////////////////////////////////////////

수십대만 만들어진 한정차, 폭스바겐 코라도 VSR(フォルクスワーゲン・コラードVSR) 보고 가실래요?!

80년대 폭스바겐의 고성능 해치백 라인업을 담당한 폭스바겐 코라도! 그 중에서도 가변흡기밸브가 장착된 폭스바겐 코라도 VSR은 당시 폭스바겐의 자회사인 폭스바겐 모터스포츠에서 만든 모듈이 메이커 옵션으로 적용된 중요한 모델입니다.

500개 한정 생산된 모듈 중, 메이커 옵션으로 정식 장착되어 인증 시리얼 넘머 플레이트까지 부착된 개체는 수십대 정도! 한정차 폭스바겐 코라도 VSR을 김주용의 라라클래식과 함께 확인합니다.
ssy03260 쟌거 : 폭스바겐 코라도VSR 처음 봅니다~  잘 봤습니다^^
Charles Kim : 유학 시절에 보았던 차네요. 저는 VW Scirocco를 몰았습니다. 1983년 형. 당시 1만불 주고 딜러에서 데모카를 샀었지요.
아오씐나 : 우리나라는 언제 이런 문화가 조성 될까요 ㅠㅠ 클래식카를 올드카라 부르고.. 에휴 ㅠㅠ
Digi tal : 애프터마켓 라이트들은 별로네요...
엾에 푸죠 205...
187runner : 오토네요ㅠ

Volkswagen Corrado ABS to Manual Braking System Conversion

Sunday April 11th, 2021

Hello everyone, I’m happy to be finally posting this video of converting the Corrado’s ABS system over to manual braking. It was a long time on the list of things to do but now that it’s complete I couldn’t be happier.

This is a full video from start to finish of the conversion. I know there’s some videos and pictures out there but perhaps this can give some viewing pleasure to your eyes :)

The video starts off as always with a check list of things to do beginning with the removal of the ABS system. I start off removing the antifreeze overflow bottle and dig deeper down towards the ABS system. With a few plugs and other apparatus’s out of the way it’s time to start unbolting from the inside. Like everything on the Corrado it was a tight fit to undo the nuts but with a bit of perseverance the nuts come off and the ABS system pulls right out.

Next step is to remove all the unwanted abs wiring that is a giant eye sore and a pain to manoeuvre around. With a pair of side cutters and a wrench the entire ABS cabling, module and relay fuses are pulled out leaving behind the most important wire to the back wing! There’s a few diagrams from the service manual and I show you how the car almost lit on fire from a burning fuse.

With everything removed the new brake lines are installed and the manual unit gets bolted into place. After bleeding the brakes the last part of the video shows the vacuum port connection to the booster. I hope everyone finds this one entertaining, it’s the longest video I’ve created this far. Enjoy :)

If you like the video please like and subscribe. I’ll be doing a Corrado door scraper hack from VW beetle scrapers in the near future but for now I need to get back to the Porsche.

Please remember these videos are for demonstration and viewing pleasure only.

Thanks for watching!

YouTube: https://www.youtube.com/channel/UCZIySAiplCTyzL79Z0uEZFg

Instagram: https://instagram.com/joe__average__films?r=nametag

Facebook: https://www.facebook.com/Joe-Average-Films-111661017207869/
Steve K. : Great video and well planned out, it's really sad unfortunately how unreliable these abs systems are, so unfortunately people are left with no choice but to convert them to manual non abs. Just don't break hard in the pouring rain as you might skid LOL!
Jason L : Finally some useful Corrado information, there’s not much out there for this
C C : This was quite the project, lots of information to digest. Nice to see a longer video, too! I had a laugh when I misread “remove old abs system” for “remove old a** system”

Awesome as always, Joe Average!
Seth Simpson : I just bought a G60 that seems to have the exact issue you where having. Any tips on picking out the right manual system would be very appreciated I'm definitely gonna use this video to help fix mine.
Anthony : The one thing that was left out was the hardline disconnection info on the abs. But thats obvious for veteran home mechanics not to beginners.

... 

#폭스바겐코라도

댓글목록

등록된 댓글이 없습니다.

전체 7,503건 1 페이지
게시물 검색
Copyright © www.ibd.or.kr. All rights reserved.  Contact : help@oxmail.xyz